Valahányszor rád mosolyog néhány forró nyári nap és azon gondolkodsz, hogyan tehetnél jót magaddal tunyulás helyett, a válasz egyértelmű: irány a vízpart! Ne mesterséges úszómedencéket célozz meg, hanem szemelj ki egy közeli tavat vagy holtágat! Ha tengerparti nyaralásra készülsz, az edzéseid – már ami tested feszesen tartását illeti – egyértelműen megoldottak. A természet úszómedencéiben történő mozgás komplexen terheli meg a tested összes izmát. A szabadvízi mozgás nem izoláltan edzi meg egyik vagy másik izomcsoportodat, mint egy edzőterem gépei. A víz alatti izommunkák összetettek, mind a mélyrétegű izomzat, mind a felszíni rétegek komoly edzésmunkában részesülnek egy 30 perces úszás, vagy puszta játszadozás, lubickolás során.

A természet vízeiben történő hűsítő edzés így helyreállíthatja az egyes izomcsoportok között felborult erőegyensúlyt. Míg az egyik a csont egyik oldalán összehúzódik, a másik a csont másik oldalán stabilizál. Mivel a vízben minden mozdulat során ellenállást kell legyőzni – nem csak például egy húzó fázisban, hanem a kar visszahozásánál is – minden apró mozdulatnál összehúzódnak és stabilizálnak izmok.

Miért nem sérülhetsz meg?

Mellig, de még inkább nyakig érő vízben komoly edzésmunkát végezhetsz, hiszen a karok végig a víz alatt fognak mozogni a test többi részével együtt. Nyakig érő vízben a tested tömege akár 90 százalékkal is könnyebb lehet, tehát ha van rajtad némi túlsúly, egyértelműen érdemes a fittséged építését a nyári hónapokban megkezdened. A komplex edzéshatással jutalmazó természetes vízek jó barátod lesznek abban, hogy néhány kilóval könnyebben és jóval feszesebb testtel várd majd a hűvösebb hónapokat.

Biztonsággal a hőségben

A vizes edzésekkel kapcsolatosan egyéb biztonsági szabályokra is felhívnám a figyelmed. Ne feledd: nem kell mély vízben úsznod ahhoz, hogy nagyszerűt mozogj. Mellig érő vízben töltsön el biztonsággal a tény, hogy bármikor leteheted a lábad, és nyugodtan felállhatsz lélegezni, pihenni egy kicsit. Kerüld a veszélyesnek tartott partszakaszokat, maradj együtt másokkal! Mielőtt a vízpartra érnél, fogyassz elég folyadékot. A tűző nap komoly kihívásokat támaszt már magában, igaz, ha egyszer már a vízben vagy, bőrödnek nem kell keményen dolgoznia azon, hogy izzadtság termelésével hűtse a tested, így legalább ilyenkor nincs folyadékvesztés. Ez azonban megváltozik kint a parton.
Mindig viselj legalább 15 faktoros UV-védelemmel ellátott naptejet, és a napon töltött 30 perc, 1 óra után feltétlenül húzódj árnyékba, hogy pihenhessen a bőröd.
Ügyelj edzéseid fokozatosságára és az edzések előtti és utáni folyamatos folyadékpótlásra!